Restoranlarda müşteri sayısı da harcamaları da düştü

Posted by

4. Global GastroEkonomi Zirvesi, Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği’nin (TURYİD) ev sahipliğinde 23 Mayıs’ta gerçekleştirilecek. Atatürk Kültür Merkezi’nde gastronomi ve ekonomiyi buluşturacak etkinlikte yemeğin felsefe, deneysel psikoloji, müzik, sinema ve çağdaş sanatla olan bağlantısı uzmanlar tarafından ele alınacak.

TURYİD Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer ve TURYİD Zirve Komitesi Başkanı Ebru Koralı, etkinlikle ilgili bir bilgilendirme toplantısı düzenledi. Toplantıya yeme içme sektöründeki yüksek fiyatlar ve geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen restoran boykotu damgasını vurdu. TURYİD Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer, boykotun çok büyük bir etkisi olmadığını belirterek “Olmaz çünkü bu kadar insanı evde tutamazsınız” dedi.

MALİYETLER YÜZDE 400-900 ARASINDA ARTTI

Maliyetlerde yüzde 900’e varan artışlar olduğuna dikkat çeken Demirer, asıl enflasyonun irdelenmesi gerektiğini vurguladı ve şöyle devam etti:

“Fiyat artışları bizden kaynaklanmıyor. Son dört yılda euro yüzde 370 artarken asgari ücret yüzde 602, dana kıyma fiyatı yüzde 906, yumurta fiyatı yüzde 893, benzin fiyatı yüzde 860, elektrik fiyatı yüzde 559 arttı. Bizim fiyat artışlarımız sınırlı kaldı. Ben 30 yıldır bu işi yapıyorum. Bir markete gittiğim zaman domatesi kaça alacağıma ilişkin iyi kötü bir fikrim olurdu. Artık yok. Algı bozulunca da güven kalmıyor. Serbest piyasa içinde iş yapıyoruz. Fiyatlar olması gerekenin üzerinde olduğu zaman müşteri zaten bize ceza kesiyor.”

ASIL TEHLİKE 60 MİLYAR DOLAR GELİR BEKLENEN TURİZMDE

Artan fiyatların müşteri sayısında düşüşe neden olduğuna da değinen Kaya Demirer, lüks segmentte müşteri sayısında yüzde 30 üzerinde düşüş olduğunu belirtti. Demirer, “Lüks müşteri orta segmente, orta segment müşterisi bir alta düştü. Gelen misafir sayısı azaldı, gelen de ihtiyacı daha da düşürdü. Hem içeri giren sayısında hem de içeri girenin harcamasında düşüş yaşıyoruz. Asıl tehlike turizmde. 60 milyon turist, 60 milyar dolar gelir hedefliyoruz. Ama turist geçen sene yediği yemeği bu yıl iki katına yemek zorunda kalıyor. Türkiye pahalı algısına doğru gidiyor. Çemberden çıkıyoruz” diye konuştu.

patronlardunyasi.com

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir